Упражнения, които здравите стави обичат

15 февруари 2018

Обичате да спортувате ежедневно и интензитетът винаги да е на макс? Или пък ви се иска да тренирате, но ви е страх от онази болка, която се появява всеки път, когато се натоварите? Независимо какъв е случаят, не трябва да забравяте, че ставите не харесват нито пренатоварване, нито обездвижване и трябва да бъдат ваш приоритет, ако искате да се радвате на крепкото здраве и свободно движение. Всъщност ставите са своеобразният двигател на човешкото тяло и всяко едно движение, което извършваме съзнателно или не, е свързано с тях. Именно по тази причина обаче те всеки ден са подложени на свръхнапрежение, а с напредване на времето - и на износване.

За съжаление симптомите на засегнати стави се проявяват, когато вече е твърде късно и налице са постоянна болка, подуване и скованост. Не оставяйте профилактиката на заден план - съществуват малки, но изключително важни стъпки по пътя към ставното дълголетие. Достатъчно е да внесете няколко лесни промени в ежедневието си, за да се отблагодари тялото ви с лекота на движението. Тренировките за гъвкавост например са сред най-добрите приятели на ставите. Те им осигуряват пълен спектър от движения, като междувременно оказват минимално напрежение. Специалистите съветват да заложите на редовни посещения на йога, тай чи или пък пилатес, за да се радвате в дългосрочен план на движение без болка. Ако пък предпочитате по-интензивните кардио тренировки, то никога не пренебрегвайте така важните за тях загрявка и разгрявка. Започнете от упражнения с по-слаба динамика и засилвайте постепенно натоварването, за да не “стресирате” ставите. Завършете с отпускащи техники, които да релаксират тялото ви.

Несъмнено един от най-благотворните за здравето на ставите спортове обаче е плуването. То буквално олекотява тялото, като по този начин значително намалява риска от болка по време на тренировка. Разбира се, не е задължително да сте Майкъл Фелпс - започнете с умерен брой дължини според индивидуалната си издръжливост и постепенно увеличавайте броя им в рамките на едно посещение на басейна. Както вече споменахме, обездвижването е сред основните врагове на ставното здраве. Това разбира се не означава, че трябва непрекъснато да сте във фитнеса и да не си позволявате почивка. Достатъчно е например да не седите като залепени за дивана, докато гледате телевизия, да ставате редовно от стола си, докато сте на работа, и да се постараете да ходите повече пеша.

Не забравяйте, че освен спорт, изваяната фигура се нуждае и от качествен хранителен режим. А именно поддържайки нормални килограми, ще намалите шанса от натоварване и съответно износване на ставите, защото няма да им тежите толкова. Хапвайте повече зеленчуци и плодове, заложете на качествени млечни продукти, търсете високо съдържание на фибри и омега-3, пийте повече вода и изгонете пакетираните храни от менюто си. Резултатите няма да закъснеят - ще се радвате и на по-добра линия, и на по-леко движение. А за да се насладите на максимален ефект от новия си активен начин на живот без болка, добавете към режима си и хранителна добавка, която по естествен път да подпомага здравето на ставите, като Helix Original. Благодарение на натуралния екстракт от охлювен протеин, продуктът възстановява в дълбочина, като междувременно спомага за облекчаване на болката.

Назад към всички новини